expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

subota, 18. lipnja 2016.

EGO



               Mnogo puta smo čuli pojam EGO... ali znamo li zaista značenje ovog pojma? Koliko smo puta čuli izjave kao što su: „egoističan je“ ili „brani svoj ego“, „ego mu je velik“, „napad na moj ego“...? Stalno se susrećemo s ovakvim frazama, ali znamo li na šta zapravo mislimo s tim? 


Na neki način kao da govorimo o dva identiteta u nama samima. „Branimo svoj ego“ – u ovoj izjavi postoje dva identiteta: prvi smo mi, koji branimo, a drugi identitet je ego kojeg branimo. I stvarno je tako, u svakom od nas postoji još jedan identitet koji se pretvara da smo mi, a nazivamo ga EGO. Riječ ego je zapravo engleska skraćenica od EDGING GOD OUT, što znači: odstranjivanje Boga. Drugim riječima ego je onaj glas u našoj glavi koji nas nastoji uplašiti sa siromaštvom, koji o svakoj situaciji i o svakoj osobi ima neki komentar, bilo da ga izgovorimo na glas ili zadrzimo za sebe, onaj glas koji nam govori da smo sami protiv ostatka svijeta, koji nam govori da se čuvamo sviju jer nas svi žele iskoristiti i slično tome. 


A najveći uspjeh ega je to što je uspio veliku većinu populacije na našoj planeti uvjeriti da smo taj glas u glavi zapravo mi sami. I zbog toga vodjeni svak svojim egom ulazimo u razne konflikte, svadje pa čak i ratove izmedju naroda, samo zbog toga što ego mora dokazati da je u pravu a mi ga u tome podržavamo... A kako i ne bi jer nas je uvjerio da branimo sami sebe. Sve želje ovog našeg svijeta su zapravo želje ega: želja za hranom i pićem, za spolnim odnosom, za skrovištem od vremena (kuća), želja za moći, za znanjem, za bogatstvom... Prve tri osnovne želje su nam zajedničke sa životinjama, zbog toga ih i nazivamo animalne. Dok ostale koje smo nabrojali su karakteristične samo za ljude. 


Sad kad smo koliko-toliko približili značenje ega, shvatamo da naše istinsko JA nije naš ego. Možemo biti svjedoci svih akcija i želja ega, a dok možemo biti svjedoci ega znači da nismo ego. U nastavku idemo još dublje u potragu za istinskim sebstvom (JA).

Nema komentara:

Objavi komentar